מספר הדירות החדשות שלא נמכרו בשיא מאז תחילת המדידה ב-2019

100
מתן שטרית
3 דקות

הלמ"ס ומשרד האוצר פרסמו היום (14/02/2023) נתונים על שוק הדיור בחודש דצמבר, כשעל פי הנתונים נמשכה הירידה החדה במספר העסקאות. במשרד האוצר דיווחו על כך שמספר העסקאות עמד על 6,708, ירידה של 35% בהשוואה לדצמבר אשתקד, וירידה של כ-7% בהשוואה לחודש הקודם (דירות חדשות ודירות יד שנייה, בניכוי מחיר למשתכן). מי שהובילו את הירידה בעסקאות היו משפרי הדיור ורוכשי דירה ראשונה, בעוד שעד לפני חודש המשקיעים היו אלה שהובילו את הירידה.

מכירות הקבלנים (דירות חדשות) – הסתכמו בדצמבר ב-2,693 דירות, ירידה של 42% בהשוואה לדצמבר אשתקד, וירידה של כ-9% בהשוואה לחודש הקודם. בניכוי מחיר למשתכן הסתכמו מכירות הקבלנים ב-2,269 דירות, ירידה של 27% בהשוואה לדצמבר אשתקד, וירידה של כ-4% בהשוואה לחודש הקודם.

עסקאות יד שנייה – הסתכמו בדצמבר ב-4,439, ירידה של 38% בהשוואה לדצמבר אשתקד, וירידה של כ-9% בהשוואה לחודש הקודם. מדובר ברמה הנמוכה ביותר במספר העסקאות בדירות יד שנייה בעשרים השנים האחרונות לפחות.

בסקירה של משרד האוצר סיפקו טיזר לחודש ינואר – "נתוני ראשוניים לחודש ינואר מלמדים אף הם על רמה נמוכה של עסקאות".

הלמ"ס דיווחו על כך שמלאי הדירות החדשות (מקבלנים) עלה ל-53 אלף, הנתון הגבוה ביותר מאז תחילת המדידה ב-2019. בינתיים, נראה שהקבלנים מצליחים לשרוד, ככל הנראה על רקע המבצעים השונים, אך סביר להניח כי חלק גדול מהקבלנים ייאלצו להוריד מחירים (אם עדיין לא הורידו…) כדי למכור את הדירות.

שתף את התוכן:

img